Gulai Panas Pekan Rabu Langkawi

Mr suami pencinta makanan berasaskan gulai kari.

Asal dapat tahu ada restoran yg menyajikan gulai kari yg sedap, pasti beliau akan heret daku bersama utk merasai keenakkan gulai kari tersebut.

Baru2 ni semasa kami berada di Langkawi, spti biasa mr suami heret daku pi makan gulai panas yg terletak di Kompleks Pekan Rabu, Kuah. Dua hari sblmnya mr suami dah pegi makan sini bersama sahabat beliau. “Sedap sungguh gulai panas kat Pekan Rabu tu” katanya berulang kali…

20130609_130849

inilah kedai gulai panas yg dimaksudkan. tak de singboard pun gerai ni. ia terletak  di ruang bawah (hujung sekali) kompleks Pekan Rabu. dulu tokey kedai ni (Uji namanya) pernah meniaga makanan sama di depan bangunan MayBank pekan Kuah. Kata mr suami beliau pernah makan di lokasi lama sblm kedai berpindah ke Pekan Rabu beliau tak tau akan perpindahan tersebut. Tup-tup, 5 tahun kemudian terjumpa secara tak sengaja kedai gulai panas ni di Pekan Rabu… hehe… apa lagi, suke  le tu mr suami  :mrgreen:

Continue reading

Share

Mee Gulung Tanjung Rhu, Langkawi

 Minggu lepas daku & mr suami ke Pulau Lagenda, Langkawi.

Selain mr suami ada urusan kerja, kami juga ambil kesempatan utk jenguk pondok kampung kami di sana.

Di suatu petang yg indah, mr suami ajak daku jalan2 tepi pantai di Tanjung Rhu. Pantai ni berada di penghujung utara Pulau Langkawi. Ia sedikit sunyi dan terselindung, jauh dari tumpuan org ramai. Diteduhi dgn pokok-pokok rhu membuatkan kecantikan dan keindahan pantainya sangat terserlah.

20130607_181609

pantai yg masih belum dicemari

Continue reading

Share

Restoran Berkat SP

Nak kata menu makanan kat restoran ni sedap sangat tu, idak le.

Tapi pilihan lauk, lokasi dan harganya sgt sesuai utk golongan marhaei spti kami.

Menurut mr suami (dulu2 beliau pernah dok kedah), restoran ni dah lama wujud di Sungai Petani. Ada lebih 30 tahun kot. Lihatlah bangunan kedai pun agak old fashion.

110520132043

inilah antara kedai makan yg mula2 sekali daku singgah seawal kehadiranku di SP  :wink:

Continue reading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share